Российский Клуб Chevrolet TrailBlazer & Chevrolet Tahoe

Автор Тема: Ошибка 2432  (Прочитано 14040 раз)

0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.

Александр В

  • Ст. Прапорщик
  • *
  • Оффлайн Оффлайн
  • Возраст: 52
  • Пол: Мужской
  • Сообщений: 260
  • Автомобиль: Chevrolet Trailblazer 2007
  • Имя: Александр
  • вот такой
  • Местоположение: Москва
  • Карма: +21/-0
Ошибка 2432
« : 18 Сентября 2011, 21:05:03 »

Всем привет! при запуске машинка выдает ошибку P2432 -неисправность клапана продувки катализатора... .собственно вопрос где искать этот клапан?  Ошибка выскакивает только при запуске, если сбросить ошибку до следующего запуска не появляется..... ???
« Последнее редактирование: 18 Сентября 2011, 21:55:19 от Александр В »
Записан
Chevrolet Trailblazer LT 2007 

SlavaR

  • Капитан
  • *
  • Оффлайн Оффлайн
  • Возраст: 51
  • Пол: Мужской
  • Сообщений: 698
  • Автомобиль: TB 2006
  • Местоположение: Екатеринбург
  • Карма: +42/-1
Re: Ошибка 2432
« Ответ #1 : 19 Сентября 2011, 10:34:54 »

На впускном коллекторе. Судя по темам на форуме он чистится и продолжает исправно работать (сам не пробовал).
Записан

Александр В

  • Ст. Прапорщик
  • *
  • Оффлайн Оффлайн
  • Возраст: 52
  • Пол: Мужской
  • Сообщений: 260
  • Автомобиль: Chevrolet Trailblazer 2007
  • Имя: Александр
  • вот такой
  • Местоположение: Москва
  • Карма: +21/-0
Re: Ошибка 2432
« Ответ #2 : 19 Сентября 2011, 22:20:28 »

Ок! Спасибо!Буду пробовать чистить.... :)
Записан
Chevrolet Trailblazer LT 2007 

Александр В

  • Ст. Прапорщик
  • *
  • Оффлайн Оффлайн
  • Возраст: 52
  • Пол: Мужской
  • Сообщений: 260
  • Автомобиль: Chevrolet Trailblazer 2007
  • Имя: Александр
  • вот такой
  • Местоположение: Москва
  • Карма: +21/-0
Re: Ошибка 2432
« Ответ #3 : 11 Октября 2011, 19:18:38 »

Почистили проверили, это не тот датчик, этот 100% исправен мы его на другой машине проверили ??? еще есть какие нибудь варианты?иногда пишет что низкое напряжение на клапане продувки катализатора... ..
Записан
Chevrolet Trailblazer LT 2007 

Konfety

  • Команда Модераторов
  • Ветеран клуба
  • *
  • Оффлайн Оффлайн
  • Возраст: 47
  • Пол: Мужской
  • Сообщений: 6199
  • Автомобиль: LR Discovery 3 2007 и TrailBlazer 2002
  • Имя: Дмитрий
  • Клубный сервис в Санкт- Петербурге
  • Местоположение: пос.им.Свердлова, ул.Овцинская, 66ЕБ
  • Карма: +220/-5
Re: Ошибка 2432
« Ответ #4 : 11 Октября 2011, 20:14:45 »

Под водительским сиденьем на раме изнутри вся эта приблуда висит, большая такая со шлангами. ;)
Записан



Наше мобильное приложение! =====> БОНУСНАЯ СИСТЕМА

Александр В

  • Ст. Прапорщик
  • *
  • Оффлайн Оффлайн
  • Возраст: 52
  • Пол: Мужской
  • Сообщений: 260
  • Автомобиль: Chevrolet Trailblazer 2007
  • Имя: Александр
  • вот такой
  • Местоположение: Москва
  • Карма: +21/-0
Re: Ошибка 2432
« Ответ #5 : 11 Октября 2011, 20:21:41 »

там все работает, и моторчик гудит при прогреве машины, и в целях профилактики разобрали и промыли....ошиб ку можно сбросить через секунду после запуска, и до следующего запуска ошибки не будет....я у же со всех датчиков снимал разъемы, но ошибки совсем другие пишет, а с такой ошибкой я датчика не нашел ???
Записан
Chevrolet Trailblazer LT 2007 

Konstantin

  • Старшина
  • *
  • Оффлайн Оффлайн
  • Возраст: 49
  • Пол: Мужской
  • Сообщений: 171
  • Автомобиль: Chevrolet Tahoe 900
  • Местоположение: Москва, ЮВАО
  • Карма: +17/-0
Re: Ошибка 2432
« Ответ #6 : 11 Октября 2011, 20:52:18 »

может поможет эта инструкция из GM Service Manual ?!


DTC P2432
Diagnostic Instructions

•    Perform the Diagnostic System Check - Vehicle prior to using this diagnostic procedure.


•    Review Strategy Based Diagnosis for an overview of the diagnostic approach.


•    Diagnostic Procedure Instructions provide an overview of each diagnostic category.

DTC Descriptor
DTC P2432 : Secondary Air Injection (AIR) System Pressure Sensor Circuit Low Voltage

Diagnostic Fault Information

Circuit   Short to Ground   Open/High Resistance   Short to Voltage   Signal Performance
Pressure Sensor 5-Volt Reference Voltage   P2432   P2432   P2431   P2430, P2431
Pressure Sensor Signal   P2432   P2432   P2433   P2430, P2431
Pressure Sensor Low Reference   --   P2433   --   --
Pump Voltage Supply   P0411    P0411    P2444   --
Pump Ground   --   P0411    --   --
Solenoid Voltage Supply   P0411    P0411    P2440   --
Solenoid Ground   --   P0411    --   --
Pump Relay Coil Voltage Supply   P0411, P0418   P0411, P0418   --   --
Pump Relay Coil Control   P0418, P2444   P0411, P0418   P0418   --
Pump Relay Switch Supply   P0411    P0411    --   --
Solenoid Relay Coil Voltage Supply   P0411, P0412   P0411, P0412   --   --
Solenoid Relay Coil Control   P0412, P2440   P0411, P0412   P0412   --
Solenoid Relay Switch Supply   P0411    P0411    --   --

Typical Scan Tool Data

AIR Pressure Sensor

Circuit   Normal Range   Short to Ground   Open   Short to Voltage
Operating Conditions: Key ON, Engine OFF
5-Volt Reference Voltage   BARO   41 kPa   41 kPa   111 kPa
Pressure Sensor Signal   BARO   42 kPa   41 kPa   150 kPa
Low Reference   BARO   BARO   145 kPa   BARO
Circuit/System Description

The secondary air injection (AIR) system aids in the reduction of hydrocarbon emissions during a cold start. The system forces fresh filtered air into the exhaust stream in order to accelerate the catalyst operation. An electric air pump, the secondary AIR injection pump, provides filtered air on demand to the AIR control solenoid valve/pressure sensor assembly. The AIR control solenoid valve/pressure sensor assembly controls the flow of air from the AIR pump to the exhaust manifold. The AIR valve relay supplies the current needed to operate the AIR control solenoid valve/pressure sensor assembly. A pressure sensor is used to monitor the air flow from the AIR pump. The powertrain control module (PCM) supplies the internal pressure sensor with a 5-volt reference, an electrical ground, and a signal circuit.
The AIR diagnostic uses 3 phases to test the AIR system:
1.   DTCs P0411 and P2430 run during Phase 1
2.   DTCs P2430 and P2440 run during Phase 2
3.   DTC P2444 runs during Phase 3
During phase 1, both the AIR pump and the solenoid valve are activated. Normal secondary air function occurs. Expected system pressure is 8-10 kPa above barometric pressure (BARO).
During phase 2, only the AIR pump is activated. The solenoid valve is closed. Pressure sensor performance and solenoid valve deactivation are tested. Expected system pressure is 20-25 kPa above BARO.
During phase 3, neither the AIR pump nor the solenoid valve is activated. AIR pump deactivation is tested. Expected system pressure equals BARO.
In all 3 phases, testing is accomplished by comparing the measured pressure against the expected pressure. The PCM can detect faults in the AIR pump, AIR control solenoid valve/pressure sensor assembly, and the exhaust check valve. The pressure sensor can also detect leaks and restrictions in the secondary AIR system plumbing.

Conditions for Running the DTC

•    DTCs P0606, P1635, P1639 are not set.

•    The ignition is ON or the engine is running.

•    DTC P2432 runs continuously when the above conditions are met.
Conditions for Setting the DTC

The pressure sensor signal is less than 0.2 volt for at least 12.5 seconds.
Action Taken When the DTC Sets

DTC P2432 is a Type B DTC.
Conditions for Clearing the MIL/DTC

DTC P2432 is a Type B DTC.

Reference Information

Schematic Reference
Engine Controls Schematics
Connector End View Reference
•    Engine Controls Connector End Views


•    Powertrain Control Module Connector End Views

Electrical Information Reference
•    Circuit Testing


•    Connector Repairs


•    Electrical Center Identification Views


•    Testing for Intermittent Conditions and Poor Connections


•    Wiring Repairs

DTC Type Reference
Powertrain Diagnostic Trouble Code (DTC) Type Definitions

Reference Information

Schematic Reference
Engine Controls Schematics
Connector End View Reference
•    Engine Controls Connector End Views


•    Powertrain Control Module Connector End Views

Electrical Information Reference
•    Circuit Testing


•    Connector Repairs


•    Electrical Center Identification Views


•    Testing for Intermittent Conditions and Poor Connections


•    Wiring Repairs

DTC Type Reference
Powertrain Diagnostic Trouble Code (DTC) Type Definitions

Scan Tool Reference
•    Scan Tool Data Definitions


•    Scan Tool Data List


•    Scan Tool Output Controls

Circuit/System Verification

4.   Ignition ON, verify that the AIR pump is not activated.
5.   Ignition ON, observe that the AIR Pressure Sensor parameter approximately equals the BARO parameter.
⇒   If not equal, verify that the BARO parameter reading is correct for your altitude. Refer to Altitude Versus Barometric Pressure . If the reading is not correct for your altitude, diagnose the MAP sensor. Refer to DTC P0106 . If the BARO parameter is correct for your altitude, proceed with Circuit/System Testing.
6.   Engine running, enable the AIR solenoid with a scan tool and observe that the AIR Pressure Sensor parameter equals approximately 8-10 kPa above BARO.
⇒   If less than the specified range, verify that the AIR pump is activating. If AIR pump activation is normal, proceed with Circuit/System Testing.
Circuit/System Testing

1.   Ignition OFF, disconnect the harness connector at the AIR solenoid valve.
2.   Ignition OFF, test for less than 1 ohm of resistance between the low reference circuit terminal 1 and ground.
⇒   If greater than the specified range, test the low reference circuit for an open/high resistance. If the circuit tests normal, replace the control module.
3.   Ignition ON, test for 4.8-5.2 volts between the 5-volt reference circuit terminal 3 and ground.
⇒   If less than the specified range, test the 5-volt reference circuit for a short to ground or an open/high resistance. If the circuit tests normal, replace the control module.

⇒   If greater than the specified range, test the 5-volt reference circuit for a short to voltage. If the circuit tests normal, replace the control module.
4.   Verify the scan tool AIR Pressure Sensor parameter is less than 0.5 volts.
⇒   If greater than the specified range, test the signal circuit for a short to voltage. If the circuit tests normal, replace the control module.
5.   Install a 3A fused jumper wire between the signal circuit terminal 2 and the 5-volt reference circuit terminal 3. Verify the scan tool AIR Pressure Sensor parameter is greater than 4.9 volts.
⇒   If less than the specified range, test the signal circuit for short to ground or an open/high resistance. If the circuit tests normal, replace the control module.
6.   If the ECM and circuits test normal, replace the AIR solenoid valve.
7.   Ignition ON, engine OFF, observe the AIR Pressure Sensor parameter.
⇒   If the AIR Pressure Sensor parameter does not equal the BARO parameter, replace the AIR solenoid valve.
Component Testing

Solenoid Valve
Apply fused battery voltage and ground to the solenoid and verify that the valve opens and closes completely as voltage is applied to and removed from the solenoid. Observe that the valve is not obstructed or leaking.
⇒   If the valve operates incorrectly, leaks, or is obstructed, remove the obstruction or replace the valve.
Repair Instructions

•    Secondary Air Injection Pump Hose Replacement


•    Secondary Air Injection Pump Replacement


•    Secondary Air Injection Solenoid Valve Replacement


•    Control Module References for control module replacement, setup and programming

Repair Verification

With the engine running, enable the AIR pump with a scan tool and observe that the AIR Pressure Sensor parameter equals approximately 20-25 kPa above BARO
Записан

Konstantin

  • Старшина
  • *
  • Оффлайн Оффлайн
  • Возраст: 49
  • Пол: Мужской
  • Сообщений: 171
  • Автомобиль: Chevrolet Tahoe 900
  • Местоположение: Москва, ЮВАО
  • Карма: +17/-0
Re: Ошибка 2432
« Ответ #7 : 11 Октября 2011, 20:57:02 »

Secondary Air Injection System Description
The secondary air injection (AIR) system aids in the reduction of hydrocarbon exhaust emissions during a cold start-up. This occurs when the start-up engine coolant temperature (ECT) is between 5-50°C (41-122°F), and the intake air temperature (IAT) is between 5-60°C (41-140°F). The AIR pump operates 5-60 seconds after start-up.

The engine control module (ECM) activates the AIR system by simultaneously supplying grounds to the AIR pump and the AIR valve relays. This action closes the relays' internal contacts. The AIR pump and the AIR control solenoid valve/pressure sensor assembly are in turn energized, the pump runs and the control/shut-off valve opens.

The AIR pump sends pressurized fresh air into the pipes/hoses through the open control/shut-off valve, and into the exhaust manifold. The extra air accelerates the catalyst operation, helping it to reach operating temperature faster. The AIR pump remains ON for a short period of time after the control/shut-off valve is commanded OFF. When the AIR pump is commanded OFF it will not run or be activated until the next vehicle start. When the AIR system is inactive, the closed AIR control/shut-off valve prevents air/exhaust flow in either direction.

The AIR system pressure sensor is used to monitor pressure at the AIR control solenoid valve/pressure sensor assembly inlet during the commanded ON/OFF states.

The AIR system includes the following components:

    •  The AIR pump--The electric AIR pump supplies pressurized, filtered air to the AIR control/shut-off valve. The AIR pump is a turbine type pump that is permanently lubricated and requires no periodic maintenance.


        Important: The AIR solenoid, control/shut-off valve, and the pressure sensor are serviced as an assembly. 


    •  The AIR solenoid--The AIR solenoids opens the AIR control/shut-off valve when the solenoid is energized by the AIR solenoid relay.


        Important: An audible exhaust or fluttering noise may be heard at the control solenoid valve/pressure sensor assembly inlet when the valve is open and the AIR hose is removed from the control solenoid valve/pressure sensor assembly. 


    •  The AIR control solenoid valve/pressure sensor assembly--The AIR control solenoid valve/pressure sensor assembly has a solenoid mounted valve. When the valve is open by the solenoid, pressurized air from the AIR pump flows through the control solenoid valve/pressure sensor assembly and is directed into the exhaust manifold through an outlet pipe.

    •  The AIR pressure sensor--The AIR pressure sensor is a part of the AIR control solenoid valve/pressure sensor assembly. The sensor is a 3-wire sensor that measures the AIR system pressure at the AIR control solenoid valve/pressure sensor assembly inlet.

    •  The AIR pump relay--The AIR pump relay supplies high current and battery voltage to the AIR pump. The ECM commands the relay ON by supplying a ground to the relay control circuit.

    •  The AIR valve relay--The AIR valve relay supplies high current and battery voltage to the AIR solenoid. the ECM commands the relay ON by supplying a ground to the relay control circuit.

    •  The pipes and hoses--The AIR system hose carries filtered air from the engine air cleaner to the AIR pump inlet. The pipe/hoses carry the air from the AIR pump to the AIR control solenoid valve/pressure sensor assembly and on to the exhaust manifold.

    •  The inlet filter--The AIR system does not have a separate inlet air filter. Filtered air is drawn from the engine air cleaner assembly.

Results of Incorrect Operation
The ECM monitors the secondary air injection (AIR) system for faults during cold start-up operation. When the system's pressure or relay circuits operations vary too far from the predicted values, a DTC will set. Diagnostics detect the following conditions:

    •  A partially blocked or leaking AIR system

    •  A malfunctioning AIR pump

    •  A malfunctioning AIR control solenoid valve/pressure sensor assembly
Записан

Konstantin

  • Старшина
  • *
  • Оффлайн Оффлайн
  • Возраст: 49
  • Пол: Мужской
  • Сообщений: 171
  • Автомобиль: Chevrolet Tahoe 900
  • Местоположение: Москва, ЮВАО
  • Карма: +17/-0
Re: Ошибка 2432
« Ответ #8 : 11 Октября 2011, 20:57:33 »

A restricted exhaust system, forward of the catalytic converter

    •  A malfunctioning AIR pump and AIR valve relay

The following DTCs set when an AIR system fault is detected:

    •  DTC P0411--An AIR system insufficient airflow fault condition has been detected.

    •  DTC P0412--An AIR valve relay coil circuit fault condition has been detected.

    •  DTC P0418--An AIR pump relay coil circuit fault condition has been detected.

    •  DTC P2430--An AIR pressure sensor stuck in range fault condition has been detected.

    •  DTC P2431--An AIR pressure sensor range/performance fault condition has been detected.

    •  DTC P2432--An AIR pressure sensor signal voltage below the minimum range of the sensor fault condition has been detected.

    •  DTC P2433--An AIR pressure sensor signal voltage is above the maximum range of the sensor fault condition has been detected.

    •  DTC P2440--An AIR system airflow leak fault condition has been detected
Записан

Konstantin

  • Старшина
  • *
  • Оффлайн Оффлайн
  • Возраст: 49
  • Пол: Мужской
  • Сообщений: 171
  • Автомобиль: Chevrolet Tahoe 900
  • Местоположение: Москва, ЮВАО
  • Карма: +17/-0
Re: Ошибка 2432
« Ответ #9 : 11 Октября 2011, 21:04:29 »

Action Taken When the DTC Sets - Type B
    •  The control module illuminates the MIL on the second consecutive ignition cycle that the diagnostic runs and fails.

    •  The control module records the operating conditions at the time the diagnostic fails. The first time the diagnostic fails, the control module stores this information in the Failure Records. If the diagnostic reports a failure on the second consecutive ignition cycle, the control module records the operating conditions at the time of the failure. The control module writes the operating conditions to the Freeze Frame and updates the Failure Records.

    •  The following applies to misfire DTCs:

       -  If the control module detects a low level or an emission level misfire condition during 2 consecutive trips, the control module illuminates the MIL.

       -  If the control module detects a high level or catalyst damaging misfire, the control module flashes the MIL at a rate of once per second.

       -  If the control module detects a misfire during 2 non-consecutive trips, the stored conditions are compared with the current conditions. The control module illuminates the MIL when the following conditions occur:

          •  The engine load is within 20 percent of the previous test that failed.

          •  The engine speed is within 375 RPM of the previous test that failed.

          •  The engine coolant temperature is in the same range of the previous test that failed.

    •  The following applies to fuel trim DTCs:

       -  If the control module detects a fuel trim condition during 2 consecutive trips, the control module illuminates the MIL.

       -  If the control module detects a fuel trim condition during 2 non-consecutive trips, the stored conditions are compared with the current conditions. The control module illuminates the MIL when the following conditions occur:

          •  The engine load is within 20 percent of the previous test that failed.

          •  The engine speed is within 375 RPM of the previous test that failed.

          •  The engine coolant temperature is in the same range of the previous test that failed.

Conditions for Clearing the MIL/DTC - Type A or Type B
    •  The control module turns OFF the MIL after 4 consecutive ignition cycles that the diagnostic runs and does not fail.

    •  A current DTC, Last Test Failed, clears when the diagnostic runs and passes.

    •  A history DTC clears after 40 consecutive warm-up cycles, if no failures are reported by this or any other emission related diagnostic.

    •  Clear the MIL and the DTC with a scan tool.
Записан

sub

  • Ветеран клуба
  • *
  • Оффлайн Оффлайн
  • Возраст: 38
  • Пол: Мужской
  • Сообщений: 5463
  • Автомобиль: ТБ 2006, BMW X6 2009
  • У меня все хорошо, а у Вас?
  • Местоположение: Масква, ЮАО
  • Карма: +344/-134
Re: Ошибка 2432
« Ответ #10 : 12 Октября 2011, 01:22:54 »

Konstantin,  :o :o :o :o :o :o :o вхот из дыз?
Записан
Хорошо, что многих из нас окружают идиоты. С ними жизнь становится проще (с)

Александр В

  • Ст. Прапорщик
  • *
  • Оффлайн Оффлайн
  • Возраст: 52
  • Пол: Мужской
  • Сообщений: 260
  • Автомобиль: Chevrolet Trailblazer 2007
  • Имя: Александр
  • вот такой
  • Местоположение: Москва
  • Карма: +21/-0
Re: Ошибка 2432
« Ответ #11 : 12 Октября 2011, 09:02:20 »

Спасибо за мануал, после перевода я так понял что нужно искать датчик давления воздуха внизу под машиной, около насоса....попро бую переставить весь насос с датчиками с другой машинки и проверить.....
Записан
Chevrolet Trailblazer LT 2007 

Konstantin

  • Старшина
  • *
  • Оффлайн Оффлайн
  • Возраст: 49
  • Пол: Мужской
  • Сообщений: 171
  • Автомобиль: Chevrolet Tahoe 900
  • Местоположение: Москва, ЮВАО
  • Карма: +17/-0
Re: Ошибка 2432
« Ответ #12 : 12 Октября 2011, 11:08:35 »

Быстрый перевод можно сделать если использовать вместо IE Google Chrome.
Все описание ведет к тому что надо действительно смотреть либо на насосе либо на клапане который стоит на движке.
а


DTC P2432--An AIR pressure sensor signal voltage below the minimum range of the sensor fault condition has been detected.
Напряжение сигнала датчика давления воздуха  ниже минимального диапазона датчика,  обнаружено нарушение условий функционировани я .
Записан

Сантела

  • Ефрейтор
  • *
  • Оффлайн Оффлайн
  • Возраст: 50
  • Пол: Мужской
  • Сообщений: 27
  • Местоположение: г.Чита
  • Карма: +0/-0
Ошибка 2432
« Ответ #13 : 18 Июня 2012, 11:06:12 »

Всем привет! при запуске машинка выдает ошибку P2432 -неисправность клапана продувки катализатора... .собственно вопрос где искать этот клапан?  Ошибка выскакивает только при запуске, если сбросить ошибку до следующего запуска не появляется..... ???
Нашли причину? На моей машинке тоже самое. Куда лезть?
Записан
Стремительно ползающий на TB

Александр В

  • Ст. Прапорщик
  • *
  • Оффлайн Оффлайн
  • Возраст: 52
  • Пол: Мужской
  • Сообщений: 260
  • Автомобиль: Chevrolet Trailblazer 2007
  • Имя: Александр
  • вот такой
  • Местоположение: Москва
  • Карма: +21/-0
Ошибка 2432
« Ответ #14 : 18 Января 2013, 08:48:38 »

Привет!Ошибка так и не исчезла, заменил сам насос который стоит на раме, и клапан который стоит на выпускном коллекторе. хочу теперь понять где находится система управления этим насосом, типа в нем проблема. Дилеры разводят руками....
Записан
Chevrolet Trailblazer LT 2007 

defid93

  • Ефрейтор
  • *
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 36
  • Автомобиль: Trailblazer
  • Имя: Anton
  • Местоположение: Moskva
  • Карма: +0/-0
Важно , срочно , помогите
« Ответ #15 : 23 Июля 2016, 23:37:34 »

Ребят двигатель троит , не знаю  что делать . Ошибки p0017 p0418 p2432 p0102 p0068
« Последнее редактирование: 24 Июля 2016, 00:17:13 от defid93 »
Записан

develone

  • Ст. сержант
  • *
  • Оффлайн Оффлайн
  • Возраст: 43
  • Пол: Мужской
  • Сообщений: 122
  • Автомобиль: TrailBlazer LTZ 2005
  • Имя: Дмитрий
  • Местоположение: Гродно, РБ
  • Карма: +0/-0
Re: Важно , срочно , помогите
« Ответ #16 : 24 Июля 2016, 09:27:43 »

Клапан фазовращателя - изза него троит. Но остальные ошибки тоже стоит устранять. Это система продувки и расходомер воздуха или не герметичность впускной системы.

Отправлено с моего GT-N7100 через Tapatalk

Записан

defid93

  • Ефрейтор
  • *
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 36
  • Автомобиль: Trailblazer
  • Имя: Anton
  • Местоположение: Moskva
  • Карма: +0/-0
Re: Важно , срочно , помогите
« Ответ #17 : 24 Июля 2016, 09:31:32 »

Клапан фазовращателя - изза него троит. Но остальные ошибки тоже стоит устранять. Это система продувки и расходомер воздуха или не герметичность впускной системы.

Отправлено с моего GT-N7100 через Tapatalk
Его можно как то почистить починить или    Покупать новый ?
Записан

develone

  • Ст. сержант
  • *
  • Оффлайн Оффлайн
  • Возраст: 43
  • Пол: Мужской
  • Сообщений: 122
  • Автомобиль: TrailBlazer LTZ 2005
  • Имя: Дмитрий
  • Местоположение: Гродно, РБ
  • Карма: +0/-0
Re: Важно , срочно , помогите
« Ответ #18 : 24 Июля 2016, 09:32:45 »

Можно попробовать почистить. Но мало кому это помогало.


Отправлено с моего iPad используя Tapatalk
Записан

Butaz

  • Лейтенант
  • *
  • Оффлайн Оффлайн
  • Возраст: 39
  • Пол: Мужской
  • Сообщений: 428
  • Местоположение: М.О.
  • Карма: +19/-5
Re: Важно , срочно , помогите
« Ответ #19 : 24 Июля 2016, 13:54:17 »

Первая ошибка это главная ,все остальные это следствие. 2432 это конец клапану продувки катализатора но это не относиться к 0017 это отдельная ошибка на работу двигателя не влияет .
Записан
Не верить тем кто говорит ,а верить тем кто молчит.

Butaz

  • Лейтенант
  • *
  • Оффлайн Оффлайн
  • Возраст: 39
  • Пол: Мужской
  • Сообщений: 428
  • Местоположение: М.О.
  • Карма: +19/-5
Re: Важно , срочно , помогите
« Ответ #20 : 24 Июля 2016, 13:55:31 »

Чуть ниже Тема Где все уже написано .
Записан
Не верить тем кто говорит ,а верить тем кто молчит.

fedorbezrukov

  • Мл. Лейтенант
  • *
  • Оффлайн Оффлайн
  • Пол: Мужской
  • Сообщений: 343
  • Автомобиль: Chevrolet TrailBlazer 2005 LTZ Ford mondeo IV
  • Имя: Фёдор
  • Местоположение: Москва
  • Карма: +4/-0
Re: Важно , срочно , помогите
« Ответ #21 : 16 Августа 2016, 19:30:58 »

Клапан фазовращателя - изза него троит. Но остальные ошибки тоже стоит устранять. Это система продувки и расходомер воздуха или не герметичность впускной системы.

Отправлено с моего GT-N7100 через Tapatalk
Его можно как то почистить починить или    Покупать новый ?
покупай, сам его вчера снимал и заказал на автодоке 3700, на экзисте от 4300
Записан

defid93

  • Ефрейтор
  • *
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 36
  • Автомобиль: Trailblazer
  • Имя: Anton
  • Местоположение: Moskva
  • Карма: +0/-0
Re: Важно , срочно , помогите
« Ответ #22 : 16 Августа 2016, 19:35:30 »

Клапан фазовращателя - изза него троит. Но остальные ошибки тоже стоит устранять. Это система продувки и расходомер воздуха или не герметичность впускной системы.

Отправлено с моего GT-N7100 через Tapatalk
Его можно как то почистить починить или    Покупать новый ?
покупай, сам его вчера снимал и заказал на автодоке 3700, на экзисте от 4300
Я уже избавился от данной ошибки . Спасибо
Записан

develone

  • Ст. сержант
  • *
  • Оффлайн Оффлайн
  • Возраст: 43
  • Пол: Мужской
  • Сообщений: 122
  • Автомобиль: TrailBlazer LTZ 2005
  • Имя: Дмитрий
  • Местоположение: Гродно, РБ
  • Карма: +0/-0
Re: Важно , срочно , помогите
« Ответ #23 : 16 Августа 2016, 19:36:45 »

А как избавился?

Отправлено с моего GT-N7100 через Tapatalk

Записан

defid93

  • Ефрейтор
  • *
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 36
  • Автомобиль: Trailblazer
  • Имя: Anton
  • Местоположение: Moskva
  • Карма: +0/-0
Re: Важно , срочно , помогите
« Ответ #24 : 16 Августа 2016, 19:41:28 »

А как избавился?

Отправлено с моего GT-N7100 через Tapatalk
У меня была проблема из за продувки ката там заклинило чёт в реле и мозги чушь показывали . Датчик даже не откручивал . Электрик чёт там наколхощил с реле продувки и сейчас все ок . Осталось реле само поменять
Записан

develone

  • Ст. сержант
  • *
  • Оффлайн Оффлайн
  • Возраст: 43
  • Пол: Мужской
  • Сообщений: 122
  • Автомобиль: TrailBlazer LTZ 2005
  • Имя: Дмитрий
  • Местоположение: Гродно, РБ
  • Карма: +0/-0
Re: Важно , срочно , помогите
« Ответ #25 : 16 Августа 2016, 19:47:20 »

Ага понял. Позновательно оказалось. Т.е. причина всех ошибок в реле продувки

Отправлено с моего GT-N7100 через Tapatalk

Записан

defid93

  • Ефрейтор
  • *
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 36
  • Автомобиль: Trailblazer
  • Имя: Anton
  • Местоположение: Moskva
  • Карма: +0/-0
Re: Важно , срочно , помогите
« Ответ #26 : 16 Августа 2016, 20:24:48 »

Да хотя знатоки сказали , что быть такого не может но дело было в нем
Записан

SemenSX

  • Ветеран клуба
  • *
  • Оффлайн Оффлайн
  • Возраст: 59
  • Пол: Мужской
  • Сообщений: 3463
  • Автомобиль: Chevrolet Captiva С100 (продал), Chevrolet TrailBlazer LTZ 4, Toyota L C 200, Volkswagen Touareg
  • Имя: Игорь
  • Местоположение: где то между Волгой и Ахтубой
  • Карма: +27/-0
Re: Важно , срочно , помогите
« Ответ #27 : 16 Августа 2016, 20:36:03 »

Да хотя знатоки сказали , что быть такого не может но дело было в нем
проблема была где то в проводке, сам недавно менял эту релюшку, есть отчет, была бы ошибка Р0410

defid93

  • Ефрейтор
  • *
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 36
  • Автомобиль: Trailblazer
  • Имя: Anton
  • Местоположение: Moskva
  • Карма: +0/-0
Re: Важно , срочно , помогите
« Ответ #28 : 16 Августа 2016, 21:02:08 »

Да хотя знатоки сказали , что быть такого не может но дело было в нем
проблема была где то в проводке, сам недавно менял эту релюшку, есть отчет, была бы ошибка Р0410
Я читал отчёт , познавательно +тебе  :)  вот только если бы чуть раньше он мне на глаза попался , и знал что в проводке проблема , а не в фазовращателе . То сам бы все сделал )
Записан

SemenSX

  • Ветеран клуба
  • *
  • Оффлайн Оффлайн
  • Возраст: 59
  • Пол: Мужской
  • Сообщений: 3463
  • Автомобиль: Chevrolet Captiva С100 (продал), Chevrolet TrailBlazer LTZ 4, Toyota L C 200, Volkswagen Touareg
  • Имя: Игорь
  • Местоположение: где то между Волгой и Ахтубой
  • Карма: +27/-0
Re: Важно , срочно , помогите
« Ответ #29 : 16 Августа 2016, 21:08:52 »

Да хотя знатоки сказали , что быть такого не может но дело было в нем
проблема была где то в проводке, сам недавно менял эту релюшку, есть отчет, была бы ошибка Р0410
Я читал отчёт , познавательно +тебе  :)  вот только если бы чуть раньше он мне на глаза попался , и знал что в проводке проблема , а не в фазовращателе . То сам бы все сделал )
да плохо когда скопилась куча ошибок